Better to burn out than to fade away...
--------
❤摇滚 ❤摄影 ❤艺术 ❤电玩 ❤兔子
--------
instagram: rockalice
--------
分类查看请戳以下链接 >>>

The World Is Black - Good Charlotte

Good Charlotte是我很早的时候就关注的一个乐队,和simple plan、sum41的风格差不多,很久都没什么消息了,貌似已经解散了。这首歌是他们早期比较红的一首歌,主要想表达现今世界人与人之间的冷漠。

其实我不太会写乐评,大部分时候是根据自己的心情和状态来推歌的,恰巧昨天写了一段话,大概意思是说自己很向往慢生活的节奏。我理想中的生活,是每天早晨醒来睁开眼,都能看见从窗外透进房间的阳光。不紧不慢的吃完早餐,然后坐在院子里看书听音乐。我知道也许这样听起来有些傻,会有人嘲笑我说你不用上班么你拿什么养自己。我想说养自己一定要通过这种方式么,还是你已经掉入了自己固定的思维却浑然不知。我记得以前读过这样一篇文章,一个年轻人在自家池塘里悠闲地钓鱼,这个时候一个人走过来跟他讲述如何用现有的资源赚更多的钱,(具体情节我忘了,大概是让他投资自己的池塘然后慢慢扩大经营,意思就是告诉他如何用现在他拥有的东西去赚更多的钱,讲述的计划听起来很宏伟很诱人),他听完以后问这个人,那么最后呢?这个人就告诉他,最后你就会有很多钱啊,你就不用担心任何事情,花钱请人打理你的生意,然后你就可以悠闲自在的钓钓鱼,安心地享受生活啊。然后这个年轻人就反问他,我现在不正在做你说的这件事吗?于是这个人就哑口无言了。

我想说的是,很多时候我们自以为自己不得不去做什么事情以完成一些所谓的“目的”或者“目标”,但是静下心仔细想想,你真正想要的是什么?你现在的所得现在的生活真正令你开心吗?你的开心是因为发自内心的那种自然的开心还是仅仅是由于物质生活带给你的那些可以满足你虚荣心的开心?这个社会的节奏太快了,也迫使我们不得不加快步伐,因为仅仅是慢别人一拍,这差距就会越来越大。我们每天都很忙,可是有些时候仔细想想这样的忙碌却并非都存在必要的意义。没有时间和心情去关心父母,关心朋友,甚至是关心身边一个陌生人。每个人都开始变得自私,因为害怕付出却得不到相应的回报。男女之前的情爱开始的快,结束的更快,因为你走了,还会有更多人的到来,于是渐渐开始麻木。但是曾经出现在你生命里那些人都是独一无二的,错过了,就永远不会再回来了。金钱也好名声也好权利也好,在你死后你都无法将它们带进坟墓,但是唯有爱会永存(这里我说的是大爱),存在你心里,存在别人的记忆里。

也许我还没有资格说这些,因为可能我是个理想主义者,再或者是因为可能我还经历的太少。For now, I konw nothing about the future, but at least I'm very clear about the kind of life I want. It may seem dim in others' eyes, but it's the life that I'm so proud of. 感恩我有疼爱我的父母,关心我的朋友,还有身边那么多充满正能量的能够让我时刻去向他们学习的人。没错,这个世界的确不完美,但是你是什么样的人,这个世界就回应你什么样的东西,那么你所能看见的美好就会远多于那些不美好。

------

Turn on channel 7 at a quarter to 8
You see the same damn thing its just a different day
And no one really knows why this is happening
But its happening
And everywhere you go its just a different place
You get the same dark feeling
See the same sad faces
No one really cares that this is happening

We come into this world
We are all the same
In that moment there's no one to blame

But the world is black
And hearts are cold
And there's no hope
That's what were told
And we can't go back
It won't be the same
Forever changed
By the things we've said
Said

Living in this place its always been this way
There's no one doing nothing
So there's nothin' changed
And I can't live when this world just keeps dyin'
Its dyin'

People always tell me this is part of the plan
That gods got everybody in his hands
But I could only pray that god is listening
Is he listening
But living in this world
Growing colder every day
Nothing can stay perfect now I see

But the world is black
And hearts are cold
And there's no hope
That's what were told
And we can't go back
It won't be the same
Forever changed
By the things we've said
Said

We come into this world
We are all the same
In that moment there's no one to blame

But living in this world
Growing colder every day
Nothing can stay perfect now I see

But the world is black
And hearts are cold
And there's no hope
That's what were told
And we can't go back
It won't be the same
Forever changed
By the things we've seen
Seen

Turn on channel 7 at a quarter to 8
You see the same damn thing its just a different day
And no one really knows why this is happening

评论(2)
热度(8)

© 艾雳诗 | Powered by LOFTER